Alla inlägg under januari 2018

Av Linda Tiger - 30 januari 2018 13:39

Med anledning av Förintelsens Minnesdag 27 januari har vi idag pratat mycket om Förintelsen med allt vad det innebar.

Av Linda Tiger - 29 januari 2018 12:35

Denna vecka vill att du skriver ner tankar och idéer om vad just du vill göra och lära dig i skolan under vårterminen. Är det något du vill bli bättre på? Är de någon plats du gärna skulle vilja besöka? Studiebesök? Enda kravet: det måste vara realistiskt genomförbara tankar och idéer...

Försök skriva sju hela meningar (eller mer) om detta, i Pages på din iPad. Öva och redovisa i klassen på fredag.

Lycka till!!

Av Linda Tiger - 29 januari 2018 12:23

Här kommer ett lite sent veckobrev för denna vecka...

Måndag 29 januari: Läxkoll av förra veckans läxa. Lektion med Ing-Marie, bild.

Tisdag 30 januari: Hemkunskap (skolpsykolog Anna kommer att vara med på denna lektion för att lära känna våra elever)

Onsdag 31 januari: slöjd, läsgrupp Killgrupp nr 3 ( där William och Albin ingår) träffar skolsköterskan Ewa för den första av 5 killgruppsträffar.

Torsdag 1 februari: musik, idrott

Fredag 2 februari: idrott, engelska, läxkoll

Av Linda Tiger - 29 januari 2018 10:47

Jag brukar leka hemma och vara uppe på mitt rum ock se på film.
Jag brukar vara ute på lekplatsen och gräva med en spade.

Min favoritmat är oxfilé. Mitt favoritgodis är punschpraliner.

Mina favoritsagofigurer är Mattis och Borka.
Jag gillar också Ronja och Birk.
De hoppar över Helvetesgapet.

Av Linda Tiger - 26 januari 2018 16:03

... där vi lärde ännu lite mer om programmering.

Dans och programmering är ju faktiskt ganska likt...

Vi fick programmera Beebots som skulle gå en speciell bana som vi byggt upp.

Vi fick också programmera Microbits. Duktiga elever och kul besök! Tack Navet!!

Av Linda Tiger - 26 januari 2018 12:33

... med en pytteliten klass.

Ovido - Quiz & Flashcards