Alla inlägg under augusti 2017

Av Linda Tiger - 24 augusti 2017 09:15

Sommar Lov?

Spela basket.

Falkenberg i min stuga.

Jag älskar mat älskar ätt bada.

Jag har titta på film.

Jag älskar ätt spela minigolf.

Fika med familjen
Jag Spelar på min telefon stugan.

Jag tar det lugnt i stugan.

Av Linda Tiger - 23 augusti 2017 16:56

På grund av duktiga elever och fint väder spenderade vi sista lektion ute på skolgården med att spela kubb...

Vi hann med två rafflande matcher och slutresultatet blev 1-1.

Av Linda Tiger - 23 augusti 2017 12:27

Oj vad tiden gått fort! Vi är nu inne på dag 3 av intensiva skoldagar. Mycket information och allt är fortfarande lite rörigt. Men hjälp vilka goa och duktiga elever vi har i 7-9c!
Idag har vi fått schemat för alla övningsämnen, så jag hoppas att vårat klasschema kan vara färdigt till nästa vecka.

En bild i från stslöjdslektionen på Sjöboskolan igår. Bettan älskar verkligen symaskinerna...

Av Linda Tiger - 18 augusti 2017 13:48

... Just det... Eleverna!!

Ses på måndag!!

Av Linda Tiger - 16 augusti 2017 17:47

1. Skolväska (ett måste!)
2. Frukt, yoghurt, smörgås ( för att orka, skoldagen är lång...)
3. Extra ombyte kläder (man vet aldrig vad som kan hända...)
4. "Kläder efter väder" ( vi är ute en hel del... Det är inte skoj att frysa eller bli våt...)
5. Ett gott humör! (... eller hur... )

Vi ska i år använda våra skåp mycket mer än tidigare. Vi har ett trångt klassrum så ytterkläder och väska ska låsas in i skåpet. Skolan står för hänglås.

Alla elever får tillgång till varsin iPad. Den får under ansvar och med vårdnadshavares medgivande tas med hem. Men utanför skolan måste den alltid transporteras i en väska.

Over & Out!

Av Linda Tiger - 16 augusti 2017 13:12

Vi är effektiva som tusan... :)

Av Linda Tiger - 14 augusti 2017 14:05

Hej!
Välkomna till vår nya klasssblogg! Här kommer vi lägga upp information och bilder på var vi gör under läsåret. Missa inte att kika in och hålla dej uppdaterad.

Bloggen börjar idag med en bild ifrån vårat ännu så länge tomma klassrum...

... och en bild från vårat inte så tomma grupprum...

... så jag har lite att göra...

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards