Alla inlägg under november 2017

Av Linda Tiger - 20 november 2017 20:02

På grund av oförutsedda händelser blir även detta veckobrev lite försenat. Men här kommer det...

Måndag 20/11: bild, Ing-Marie

Tisdag 21/11: hemkunskap, Albin och Linda gör studiebesök på Viskastrandsgymnasiet

Onsdag 22/11: Slöjd, läsgrupp. Högstadiets tjejer har ?tjejgrupp? med Jenny och Ewa (skolsköterska ) för att prata om kroppens utveckling. Albin praktiserar på Bergslenagymnasiet.

Torsdag 23/11: Musik, skridskor (ingen idrott)

Fredag 24/11: läxkoll, idrott. 8:or är med Jenny och Jessica och genomför en undersökning om välmående i skolan.

Av Linda Tiger - 20 november 2017 19:53

Vi fortsätter vårt arbete med att sy våra teaterfigurer med hjälp av Ing-Marie...

Av Linda Tiger - 20 november 2017 19:51

Idag firade vi att jag (Linda) äntligen tagit mitt körkort. Bättre sent än aldrig...

Av Linda Tiger - 15 november 2017 12:14

Vi gick och gick och gick till Ribbingsgården på Byttorp för att titta på teater. När vi kom dit fick vi reda på att de ändrat datum. Utan att meddela oss. Så vi fick gå hem igen.

Det regnade ju inte i alla fall...

Av Linda Tiger - 13 november 2017 13:55

På måndagar har vi hjälp av Ing-Marie med att tillverka dockor av våra rollkaraktärer i vår pjäs...

Av Linda Tiger - 13 november 2017 11:49

Favour fyllde 15 för ett tag sedan. Det firade vi idag...

Grattis i efterskott Favour!!

Av Linda Tiger - 13 november 2017 11:47

Även läxan kommer lite sent denna veckan tyvärr. Men här är den...

Alla har själv fått välja vad de vill skriva om...

Albin: Min bästa vän...

Elin: Min katt...

Gustav: Oxfilé

William: Vad jag verkligen tycker om...

Max: Om jag vann 1 miljon...

Favour: Vad jag önskar mig i julklapp...

Alexander: Jag tycker om fotboll för att...

Nader: Jag tycker inte om...

Agnes: När jag är ledig...

7 meningar i ett nytt dokument i Pages på din iPad. Tänk på stor bokstav och punkt! Övaövaövaövaövaöva
Redovisa i skolan på fredag.

Lycka till!!

Av Linda Tiger - 13 november 2017 11:41

Jag ber om ursäkt för ett sent veckobrev! Men här kommer det i alla fall...

Måndag 13/11: Bild, ?teatersvenska? med Ing-Marie. Bettan är sjuk, men vi får finfin hjälp av Lena och Helene som redan jobbar här på skolan.

Tisdag 14/11: Hemkunskap. Bettan är hemma även denna dag...

Onsdag 15/11: slöjden är inställd. Vi besöker Ribbingsgården och ska se en föreställning som heter Andreas Jones Äventyr.

Torsdag 16/11: Vi ska eventuellt gå på studiebesök på Stadsteatern och titta på hur det ser ut bakom scenen. Musiken är inställd. Idrott som vanligt.

Fredag: Idrott, engelska, läxkoll


Vi hoppas på en trevlig vecka!

Ovido - Quiz & Flashcards